Siape taknak cantik oiiii? Part 1

Bila korang start pandai pakai minyak wangi? Sejak bila pandai bersolek? Siapa nak jadi cantik?
Setiap manusia yang hidup kat muka bumi ni mesti ada jawapan sendiri untuk soalan-soalan di atas ye tak? Eleh..jangan tipu. Mesti korang start dari curi-curi mak, abang, kakak atau sapa-sapa punye lah kan.. hehehe..

Seingat aku la, aku start mule nak cantik-cantik ni lewat sikit. Tapi aku lebih suka pada wangi-wangian terutamanya minyak wangi.
"Banyak2 anak mama, ko dengan abang ko je pakai minyak wangi macam mandi minyak wangi" -mama
Ye,mula-mula aku belajar pakai minyak wangi ni curi-curi dari abang punya, wakakaakakak... Dulu dia suka pakai minyak wangi Body Shop. Nasib baik affordable uols,bau pun sedap. Zaman2 tu mana ade perfume roll-on bagai, paling cikai yang main selet2 tu haaa..
 botol rupe ini la yg aku curi2 selet abg aku nye minyak wangi..lol

Aku ingat lagi dia suka bau white-musk,bila dia gi keje aku amik sket selet kat tangan aku.. hahaha..
Pastu bila dah besar sikit da pandai simpan duit walaupun dari belanja sekolah,bila pegi jalan2 kat KL/Melaka masuk Body Shop boronglah apa lagi.. LOL
Sekarang jangan kata botol selet2,yang botol spray, berapa ml,bau jenis apa, semua aku dah try.. hohoho

Kalau boleh semua perfume aku nak beli,tapi harganya ya ampun boleh buat belanja dapur sebulan. Agak2 tak mampu beli yg pati perfume yang murah2 mcm One Drop Perfume tu ha,jadilah asalkan bau tahan 1-2 hari.. kekekek.. Hari tu masa pegi Kuching sambar 2 botol Ninna Ricci yg botol apple tu.. murah uols,beli ler.. ehemm.. duit mak aku pas pencen, kecek je dapat.. wakakaak... Sekarang dah ada bisnes sendiri br la mampu nak beli sedebab yang mahal sebijik dua,alhamdulillah... hari tu dapat rembat Armani Diamond satu kat midvalley, puas hati, terasa diri ini seperti Beyonce uols.. wakakakak... pasni ntah 5-6 bulan lg br beli kot...


Bab solek2 plak,ermm..bila ek? Aku rasa dah lepas sekolah kot dan sebelum masuk UiTM. Kebetulan pulak uols,course yang aku amik kat UiTM tu Tourism Management kena student yang berpakaian kemas,imej itu penting ok. Sampai pegi kelas kena solek bagai lecturer mau tengok appearance sorang2.. perghhh... nak tak nak harus lah jugak conteng muka dgn warna2 yg berkenaan.
Masa tu apa yang aku ada benda2 basic je mcm compact powder,lip gloss, eyeliner, blusher dan eyeshadow. Lepas cuci muka, sapu toner, tepek moisturizer contenglah muka apa yg patut.. lol takde nak makeup base la, foundation la, bb cream la bagai.. tak reti lah mak uols... conteng asal cukup syarat jeee...

Tapi dalam zaman2 kat uitm tu gak la aku mencuba product itu ini, ade yang berkesan, mula2 je pakai pastu lupa entah ke mana, hilang lah ape lah. Tak konsisten pakainye.. itu ler masalah aku...




Bersambung... penatlah nak taip panjang2..

7 コメント:

UknoWana said...

wee...wee.. nice post!

Nadia said...

me pakai perfume murah2 je. Yang bawah RM20. Pastu bau ala2 nak perfume mahal la konon.kekeke.

xXrucciXx said...

@wana penantian berkurun berakhir hahah

@nadia one drop perfume sudah, botol kecik pakai berbulan2.. bau pun sedap.. kekeke

Unknown said...

ye ambe pakai perfume seperti di atas....Body Shop....warna merah tu...skrg cuba perfume lain kedailah plak...x kuasa aku nak pegi BODY SHOP...ahahha

ahha..mama ko best...pakai minyak wangi cam nak mandi...[ke ko nak goda jungmin?ahaha]

hurulaini said...

wakaka...mcm bersiri je post kecantikan ni...hohoho....
p/s: klu ko kata ko lambat bab solek menyolek ni...aku lg la lambat...hahaha

Shee said...

hahaha sama lah kita... pakai body shop mula2.. even until now pun still pakai.. but my all-time fave will be OCEANUS.. hohohoho~

"Masa tu apa yang aku ada benda2 basic je mcm compact powder,lip gloss, eyeliner, blusher dan eyeshadow. Lepas cuci muka, sapu toner, tepek moisturizer " <--- ni dah kira complete dah tu... eyeliner, eyeshadow pelbagai... cuci muka pun dah follow 3-steps dah tu.. dah kira terer tuuu... hohoho!

waiem said...

Kalau tanya budak2 remaja dolu2 perfume pertama yg pakai ialah Bodyshop...mcm ambe gak...kekeke

Perfume mahal2 tak pakai...tak mampu nak beli...cuma make sure bau badan tak tengik kalu org lalu tepi kita...hehehe

Related Posts with Thumbnails