Pelik kah?

  • Terjumpa budak memakai 'fur coat' di pusat membeli belah. Malaysia sudah turun salji kah? Nak kate pusat membeli-belah tu sejuk sangat tak pulak. Cuaca kat Malaysia bila akhir-akhir tahun ni memang tak menentu, hujan juga menyebabkan rasa sejuk, tapi....... Fashion victim kah beliau? Atau dia terikut-ikut gaya Gu Jun Pyo?
JunPyo: Die ikut style aku tuh, takde dapat royalti ke?
WooBin: Deyy, ko dah kaye gile pun nak royalti lagi ke?

  • Handphone ku berdering lagu SS501 - A Song Calling For You (versi bunyik video game tuh), ada budak Cina tuh pandang semacam kat aku. Dia cakap cina dengan kawan dia, 'eh, tuh lagu SS501, orang Melayu minat jugak? Tak sangka!' (tu dah translate daaa..aku paham sikit bahasa cina, tp kurang pandai untuk bercakap) Pelik kah orang Melayu minat artis Korea? Ringtone dia Super Junior - Sorry Sorry..aku tak hairan pun.
kang aku menari 'Jjangu Dance' kang, lagi die pelik lak...
  • Jalan-jalan kat pusat membeli-belah yang besar, terdapat banyak kedai baju,kasut,seluar,aksesori yang paling terkini....aku cuba carik beanie hat/beanie hat. Siap tawaf dari tingat LG,G,1 dan 2, takde langsung?? Topi, ala-ala Justin Timberlake yang sangat dah 'lame' tu melambak plak. Fur coat ada jual, takkan snow cap takde plak??!
sell, and buy me!! If not..you die!!
  • Aku makan TomYam Gung Noodle pakai chopstick. Orang Melayu sekeliling pandang aku dengan pandangan yang sangat menjengkelkan berulang kali. Siap cakap 'dah takde garfu nak pakai agaknye'. Salah ke aku pakai chopstick? Nak aje aku cakap 'weiii, kau ni tak satu Malaysia langsung la, mesra alam lagi laa tak agaknye kau ni!'.
jemput makan, salam satu Malaysia!!
(dia nak suruh aku cakap camtu agaknye kat die)

Dialog hari ini:
Aku: Avatar pukul 3 ptg untuk 2 orang!
Cinema Cashier: RM16.00
(tak lama kemudian)
Uncle Lim: Santau, 5 petang..4 orang ah.
Aku: (dalam hati) whoaaaa..cayalah uncle! (senyum)kenyit

Nota tepek kat dahi: 'Uncle Lim' nama hanya rekaan semata-mata. Takkan aku nak tanye nama betul dia plak!

14 コメント:

HuRuL_AiNi said...

hohoho...kimchi sungguh semnagat 1 Msia....

tapi betul la...aku biasa kat opis dengar lagu guna headphone...ada sekali tu aku biar audio buka, kuar lagu wo men de ai - FIR lepas lagu2 jepun korea...terus opismate aku (chinese) datang tanya...'weh, kko dengar lagu cina juga' <~ni aku translate la...hehee...pastu dia cakap 'u watch korea & japan movie, u listen to chinese song...so universal'....rupa dia cakap macam pelik betul org melayu dengar music2 asia ni...hehehe...
padahal tiap hari pun aku dengar playlist yang sama...hehehe

p/s: ringtone aku Triangle - TVXQ, dah brapa tahun x tukar...hehehe

xXrucciXx said...

tau takper...
die pon dgr lagu jepun dgn korea tu macamla die paham sgt kan kalau takde translation tu pun...
igt org melayu dgr lagu2 hindustan je agaknye...aiyo0o0o jgn typical thinking sgtla deyyy...
kalu nak ikutkan org melayu dgr lagu jepun dr zmn jepun jajah tanah melayu kot...(sebab tu bapak aku tau nyanyi lagu sukiyaki)...

wehh, lagu FIR tu aku suke giler ok!! dulu aku suke dgr lagu2 Jay Chou pun org cina pelik dgn aku...haiyaaaa!!!

*ringtone aku selalu tukar2..hohoho

Unknown said...

ala...biasalah tuh..aku dolu pakai ring tone dbsk mirotic masa ngajo kat skolah..dengan guru besow aku skali cakap aku ni kene anto ngajo kat korea dah...ahaha
pahtu kan aku ada crite kat ko yang ank murid aku nari lagu dbsk mirotic tu..itu semua dengo dari ringtone aku..tp dorang nari cacamarbalah..hehhe

xXrucciXx said...

hahah..
tp yg ambe pelik, bile pakai ringtone lagu tamil, xde plak org nk pelik...huh!

anak murid tu kene msk kelas menari tuh,,hahhah

Unknown said...

mende plak xde org pelik nyeee..aku penah pakai ringtone tamil..pokcik2 kedai siap jeling2 lagik...kekeke.

xXrucciXx said...

oh ade plak...tp x sepelik org tgk kite pakai ringtone lagu cina atau korea atau jepun kot...hurmmmm

Nakamura Kazuki said...

rucci permintaannnnnn..nak tengok kome buat tarian tu.....hahaha

xXrucciXx said...

apa??????
erk?? s_s
hahah, dan2 la nak tgk ambe wat tarian tuh...
kene tggu gathering Geng Otteoke yang ke 50 nih..hahahah

Unknown said...

ahahha..gadering ke 50..lama giler...

waiem said...

Ringtone ambe OST Capital Scandal tp belom ada yg kenal OST ni sbb bila bunyi xde budak cina yg pandang..*sedey* kekeke

Aritu masuk mini market korea...dah aim periuk masak megi...tahun depan nak beli...kekeke

W.A.W.A said...

rucci...

biasalah tu! dorang ingat melayu ni tak dengar korea/jepun cam dorang! walhal banyak giler je dak2 melayu dgr lagu korea... ada sekali tu my ringtone was Ai Lai Guo - S.H.E, ada kot my ofis mate terkejut badak sbb me guna lagu mandarin! terus me ckp, cina ke, korea ke, jepun ke semua me bedal dengar! hahaha~~~ faham x faham tu belakang kira...

ps: my current ringtone is Heartbeat-2PM ;)

xXrucciXx said...

waiem - periuk tu mahal tak? rase cam nak beli jugak la..akekekek.. mini market korea tu kat mane eh?

wawa - tau xper, kate 1 malaysia kan, bedal je sume, hahaha..lgpun kalau tak paham bole je search translation ye tak, kire belajar jugak bhs tuh..dorg pun mcm paham sgt jepun n korea tu...

whoaa, heartbeat best....ececece mentang2 da pakai corby..hohoho

HuRuL_AiNi said...

kekekeke..semua ringtone kita pun lagu korea, cina jepun ni....

neway, jay chow pun still in my playlist eyh...hahaha

xXrucciXx said...

sama laa aku..
kalau jay chou memang takleh tinggalkan aa, lagu die sume best2 dowh..dr album2 lama pun aku still dgr lagi...die mmg genius songwriter aa...

Related Posts with Thumbnails