Situasi 3 (Raya yang menyakitkan ati)

Ape yg aku boleh katekan kat sini, tahun ni punye raya tak best. It sucks to the max!!~ Mmg takde ape yg menarik pun. Lagi plak raya kt Selangor ni, ntahpapentah. Naseb ade DaryL dgn Qaleaf, layan dorang lagi best. Aku igt aku jek rase camni, rupenye kazen aku pun cakap bende yang same.

Raye kat sane mmg sume family aku ade, bile balik Batu Pahat aku laa terkontang-kanting sorang2. Bosan! Balik rumah nenek aku kat USJ tuh buat aku panas ati jek. Serious mmg aku kene jd hipokrit giler dok kt umah tuh. Menyampah dgn perangai makcik aku yg sorang tuh. Dahla berkira, mengungkit, cakap die jek btol, takleh terima perubahan, nak org hormat die, tp die tak tunjukkan sikap yg betul. Kalau orang muda tuh takde yg betol, sume salah. Dah tu suka menyampuk pasal hal org lain. Bengang gile!!! Mak aku pun cakap bende yg same. Nak pegi beraya pon nak paksa2 orang. Kalau ape yg die suka tuh suma org kene ikut suka jugak.

Situasi: Balik rumah nenek yang dijage oleh mak sedara yg tak berkahwin. Bila adik-beradik, ipar duai, anak sedara tido 2-3 malam, dia nak lepas tangan.
Ade ke patut bile kitorg dtg dia siap cakap 'korang dah makan ke ape semua basuh bersih2 kemas sendiri eh, aku tak kuasa nak buat semua bende'. Ya ampun!!! Aku dgr mmg panas telinga.marah marahbisingTaktau la dah berapa bakul aku menyumpah2 dlm ati ni. Cuba kalau dia ckp elok2 mcm 'same2 tlg la kemas sikit2 ape yg patut kt dapur tuh, takdela kelam kabut nanti'. Ok, kalau adik beradik die sendiri boleh la kot terima die nak ckp mcm mane pon. Tapi ape perasaan adik2 ipar dia???

Bukan itu jek yg die buat, mcm2 lagi. Malas aku nak cite, buat panas ati aku jek. Kang kalau anak sedara die menjawab katenye kite kurang ajar tak hormat org tua. Kang kalau adik2 ipar die berbunyik kate tak hormat kakak ipar plak. Sume bende salah lah. Dahla buat kerja lemban! (lemban tuh lg lmbt dr lembab) Aku mmg rimas org buat kerja lmbt2 nih. Tapi bila kita tlg, dia tak suka plak cara kita. Kang bila kita tak tlg die kata kita pemalas. Abes mana satu nak buat nih???? Stress betul aku org camni. tension

Selama 3 hari 2 malam aku kat sana kalau boleh diukur power meter kepanasan hati aku ni, mmg dah smpai tahap maksimum la..cume belom nak meletop jer lagi. Kalau tak kerana nenek aku yg dah nak 1 abad tu idup lagi, takde makne aku nak jejak umah tuh time raya. Die taktau yg anak2 sedara kecik ati dgn dia. Tapi yg muka kecik ati ni la salu tlg dia, yg selalu ade depan mata dia.


*Maafla ye, kalau entri aku kali ni emo semacam. Naseb aku luah kat dlm blog ni, kalau aku sembur dia masa kat USJ hari tau, sah2 die cop aku budak kurang ajar. Aku ni masih igt lagi mak bapak aku yg masih idup tuh. Walaupun aku ni takde la baik sgt.

**Gambar raya lmbt sket, sbb internet aku slow nak mati.

Nota tepek kat dahi: Agak2 rase stress dan geram tuh, dgr lah lagu yg korang suka. Lega sket. Naseb ade lagu T-Max, SS501, Lee Min Ho, Fly to the Sky, Shinhwa, Ayaka, Bennie K, Ken Hirai punye lagu dalam handphone nih...mwahahahahahagelakguling

5 コメント:

Unknown said...

HAHAHAHA..mmmm..HAhaha..mm...tensen tul aku baca..kalau aku dpt mak sedara camtu, aku buat2 dek je...masuk bilik, tido lagik bagus...ahahha..

xXrucciXx said...

gelak semacam jek ashie..hahaha..
tak tido pun die bising, apetah lg kalau tido..x dpt aku yg die nak bebel, abes mak aku plak yg kene...

*wahai daryl n qaleaf doakan makcu tak jadi mcm nenek sedara korang tuh!

Unknown said...

xdelah rucci..itu gelak tutup mulut namanye..kekeke

....aduyai..mak ko plak jadik mangsa..kuat bebeno membebelnye..tulah pasal,..nak sound kan , x sampai ati plak..karang x pasal2 dier mengamuk..kekeke..

sabo sabo ye rucci..jom mkn lemang..

xXrucciXx said...

o0o patutla..huhu

tau xper, smpai mak aku ckp die tu berpikiran kuno..hahaha pdhal tu kakak die sndiri...tp kdg2 penah gak kene sound stepek dgn aku..hahaha

mmg sabo sgt ler teman ni, habih kuih2 raya yg sedap2 teman mkn..mwahahaha

balqish rahim said...

sian yer kawan ku sorang ni...ishhh cian yer... xmo marah2 k...cool je...tapi jgn cool sgt nanti darah rendah..hahhahaaa
rindu kamu!!!!!!!!!!!!

Related Posts with Thumbnails