ABCD adalah kawan!

Hanbeon mannabwa arabwa chalhaebwa...
Try to meet once, get to know each other, do well....

Wo0h, lagu tuh sedang bermain2 di PC ku, katelah aku lame, katelah aku ketinggalan zaman, sbb lagu tuh taun lepas punye...lantak lah..dari Super Junior - Good Luck..

sebenarnye takde kene mengene pon dgn entry yang aku nak taip ni..ok citenye gini..pernah tak korang merasa situasi cenggini...

ABCD ni kenal antara satu sama lain, A kawan dgn D dah lama, tapi sebab2 tertentu dorang mmg dah tak kawan lagi.
B kawan dgn C, baek jugaklah dorang..ade satu mase tu taktau kenape B dgn C ni tak bertegur sapa, dan persahabatan dorang abeh takat tu jer..So B ni angkat kaki join lepak la dgn A, yelah die stress dgn C die luah dekat A, so yang A ni dgr jerla n bagi nasihat2 yang patut..lame2 jadi rapat....

Pastu A dgn B tau C ni baek plak dgn D yelah dah name pon skelas kan, tak heran lah..so A ni pun pernah la cite zaman2 dia kawan dgn D...A dgn C ni takde masalah pape pun, sbb dulu C ni pon kdg2 join lepak dgn A, tp yang A ni dpt rasekan C ni smacam dgn A, mungkinkah die terpengaruh dgn D??
si B pulak tak kisah pun kalao A bkawan dgn C, A plak tak kesah pon C kawan dgn D, sbb A dgn C takde pape krisis pon...tp C seolah2 mcm menjauhkan diri pasal A kwn dgn B.....come on lah, itu hal masing2 kot..

kalau aku dlm situasi A, ape yg aku boleh kate, aku kwn je dgn org yg x buat mslh dgn kite walaupun die baik dgn musuh kite..
Kalau aku jd C pulak, buat ape kite nk turut serta involve dlm persengketaan dorg? sdgkan die takde ape2 isu pon dgn A..

Kau br dgr cite org ko dah cop org tu mcm2..ko pernah alami, dan nmpk sndiri ke? Kalau si pemberitahu tu buat cerita mcm mane? Susah2....
Sng cite, jgn sng sgt pecaya kat orang....

0 コメント:

Related Posts with Thumbnails