Pondan Tak Siap..Celaka Kau!!

yahoo!! It's friday!! habes je kelas terus pegi beli tiket bas balik KL, dgn berbaju kurung pulak tu..sabar jer lah!
naek bas dari alor gajah smpai lah ke puduraya dan terus naik Star LRT, blk rumah akak aku kt cheras.
dengan baju kurung hijau aku melangkah masuk dlm lrt.. takde tempat duduk berdirilah, tp takde lah sesak dalam tuh.
aku tak igt sampai stesen mane ade 3 sekawan naik 2 india 1 melayu kalo x silap berdiri dpn aku. sorang mamat india ni maybe dlm lingkungan umo 18-22. cakap campor2 bhs melayu, inggeris, tamil.....
die pandang aku smacam jek, pastu senyum2 sinis, kwn die pandang tp x layan sgt..aku dgr dialog die, mmg kutuk aku..nak berbisik tp org dgr, tak ke bodoh..
care die cakap mcm pondan tak siap..memang celaka keling ni..
die cakap camni "ee..pakai baju ijau menyala, igt cantek la tuh, buat sakit mata aku jek..ntahpape"..
eh? aku kacau idup die ke?? aku malas nak layan, sbb aku da penat gile, kalo aku layan mmg gado dlm lrt tuh....
naseb da nak smpai stesen bandar tun razak..so aku dah siap2 nk turun la..die nampak aku dah ready agaknye...die cakap camni plak..
"dah2 pegi blah sane, pakai dahla baju ijau, igt cantek sgt la tuh, tenang sikit mata aku ni, pegi2 berambus, sebok je" dalam nada sinis sambil senyum2 kat kawan die..
aku tgk kawan die tak kate pape pun..so ape masalah die dgn aku...
bodoh punye keling!!!
aku keluar lrt tuh aku pandang muke die bagi middle finger sebijik! celaka btol..tak selamat la idup ko!!
ok aku bukan nak jadi racist ke ape..sbb aku paling benci racist2 ni..tp skang die x pasal2 nak carik pasal dgn aku..mmg buat aku menyumpah la kan..bodoh kau keling tak sedar diri!! pondan tak siap!!

0 コメント:

Related Posts with Thumbnails