nak AnyCall satu!

"Barang yang lepas jangan dikenang, kalau dikenang merajuklah hati." Itu kata P.Ramlee... Tapi memang ade betulnya juga. Kalau diingat benda yang dah hilang atau kisah2 lama, tak banyak sikit hati tu akan terusik pedih juga. Jadi, apa kene mengene dgn entri aku kali ni?

Hmmm.. minggu lepas dengan minggu ni banyak betul la suka dan duka. Suka, sebab benda2 yang aku nak dapat. Duka, benda yang aku sayang/penting hilang.
Sabtu lepas, aku pergi belajar driving (yeeee..mmg aku baru nak ambik lesen kereta, hahaah) pagi tu, balik aku terus singgah carrefour ambik mak aku. Stop kat pintu depan je, angkat2 barang dari troli masuk kereta, tak sampai 5 minit pun. Dah habis angkat, aku seluk kocek seluar, tp henfon aku takde..cuak weh! Call banyak kali kot2 la aku silap letak ke, masih ringing...carik2 takde. Call lagi......'nombor yang anda dail tidak dapat dihubungi'. Sah! Memang orang dah cilok. Takleh kata ape dah.... Rasa cam nak nangis pun ada, sebab aku utamakan nombor2 penting dalam tuh. Adoi!! Sakit otak memikirkan...

Dua hari lepas tu...nak tau apa jadi??
Hahahahah...dapat henfon baru!!! (gile poyo!!!!):5:
Masa nak beli, aku bayangkan henfon apa yg best? Oleh kerana aku ni suka muzik, jadi aku lebih suka Nokia Express Music atau Sony Ericsson Walkman. (takkan nak henfon Anycall pulak...siul, macam la ada kat sini kan).
Penyudahnya aku beli ni...

Nokia 5530 Express Music

Tak dapat AnyCall, dapat yang lebih kurang bentuk rupa cam AnyCall pun jadilahhhhh!! Hahahahah.. Tapi takde 3G plak. Tapi fungsi2 lain memang mantap ah, tak rugi beli. Nak kata mahal tak jugak. Bawah seribu kot. Kalau ikut pilihan hati memang nak Nokia 5800 yang ni...
Tapi lagi mahal wo0o, tak jadilah. Lagipun tebal sikit dari 5530 yang slim itu..Hihihi (konon nak sama slim cam AnyCall lah..poyo!!! Mentang2 KimJoon duta AnyCall..cehh!)
Kat BatuPahat ni memang henfon murah2, tapi kene pandai cari kedai la, sebelum beli survey2 dulu harga ye. Aku tanya kawan aku harga henfon yang sama kat KL dgn tempat2 lain memang banyak beza. Tapi kene tanya henfon tuh AP atau Original (Zitron) ye..(ceh, sempat promote BatuPahat..hahaha)

Bila henfon dah dalam tangan, aku pun saje2 ambik gambar laaa....Klik Klik!!

Henfon ni kan touchscreen, jadi segala-galanya bermula di hujung jari anda :)

10 コメント:

Nakamura Kazuki said...

rucci..snap gambo ambe satu..hehehee

HuRuL_AiNi said...

aku nak anycall gak...hahaha....mcm best dowh diorang buat video call**owh, so sakai...hahaha**

tp kalau yg available kat Msia ni....5800 la yg mantap kecuali part gambar....tu aku ingat tunggu keluar henpon apa ntah nanti, fungsi mantap mcm 5800 tp kamera okay....hehehe

xXrucciXx said...

senpai - kalo ade gathering kite2 ni..nak brp byk gamba senpai ambe snap..ckp je..hahaha

hurul - nak gambo cantik gune sony ericsson ah, mantap tuh...kalau aku ade budget lebih hr tuh mmg dah amik dah sony ericsson tu..heheh..

*kalo ade budget lg lebih, nak try Samsung Corby..(corby ke cordy??)...tu henfon drama You're Beautiful...akekekekeek

Unknown said...

aku nk jugak anycall..
eh td siang aku nye komen x masuk ke?aigoo..ke aku x klik post?..ahaha

ambe kalu nk beli pong, mungkin henpon yg kamera lawa...tp buat masa nih, untuk menghilangkan kecelaruan jiwa akibat henpong dicuri, ambe stop dolu angan2 ini...

xXrucciXx said...

tak klik post laa tuh..hehe

henpon ni bila da jd gamba tuh lawa la jugak, mase sblm amik gambo tu mmg cam serabut sket...
nk lawa lg ambe suggest soni eriksen laa..

xper..esok2 klua la yg baru lg canggih..hihi

waiem said...

Alaa tak de 3G x leh guna kat korea...kita kan nak pi kedai yoochun...ambe dah apal peta dah ni...kekeke

xXrucciXx said...

takpe..bole beli baruu..hihihi

keebalwaysbelf said...

SAMSUNG STAR 3G ada rupa2 mcm anycall :) (tpi ada rpa skt2 la)
cba usha2 kjp..

jum pegi korea,cri handset anycall,he2 :)

xXrucciXx said...

dpt anycall tu pastu kt umah wat perkasam je...sebab tak support huruf abc..hahaha

keebalwaysbelf said...

tau x pe XD

Related Posts with Thumbnails