org laen yg perasan, diri sendiri yg saket ati....rcgn jangka pjg..

penah x korang marah ataupon menjawab pada org laen, tp org laen yg tetibe perasan kate korang marah kat die????? pastu die marah kite blk....pastu xnak ngaku salah die plak tu..

itula yg aku rase skang ni, bende kecik jer..tp aku mmg pantang la kan tetibe org nk marah kat aku x pasal2..citenye camni..mak aku tanye aku pasal satu cite ni..dan aku xtau pape..aku just dgr je cite org, pastu die asek tanye2, dh tanye byk kali aku xtau, so aku agak tggikan sore sket la..xde la tggi mane...aku ckp "manela org tau!!!"..pd mase yg same plak bapak aku tnye mak aku soklan yg same..jawapan yg aku tu utk mak aku..dah die lak terase..x pasal2 nak marah aku..skang ni die perasan sendiri..pastu bukan nak say sorry..mmg aku pantang org camni...even aku marah dlm diri aku pon lantak aku la nak ckp camne pon!!!

aku mmg x rapat dgn bapak aku...kalo pasal die hati aku salunye memberontak!!! die x macam bapak org laen..aku pon xtau mcm mane nak explain..kdg2 aku bosan dok rumah pasal nak ngadap kerenah die kat rumah hari2...mcm xde privacy pon ye gak...dlm satu hari aku rs boleh dikira brp byk pkataan aku ckp dgn die...mungkin dgn umo aku skang jiwa aku memberontak nak lari dari sume bende..
tp pecayalah..aku bukan mengalaminyer bukan hanye pd waktu skrg pd umur yg org kate darah muda...but i gez it since ever!!

but one thing 4 sho...aku sedar, sekeras2 hati aku yg mmg keras, aku ni cpt sgt cool..mudah sgt nak maafkan org..at one time kalo aku betol2 marah pon..aku x simpan lame..tp aku xkan pernah lupa..kalo bole jgn ulangi bende yg same..jgn smpai aku ungkit blk..aku kalo marah pon bukan jenis suka nak lepaskan suka2......

rancangan jangka pjg aku...mungkin lepas aku belajar, aku nak gi jauh, travel smbil bekerja...mungkin kat pulau2.....aku da malas nak ngadap bende2 lame kat sekeliling..tp skang aku kene sabar la dulu...tp bile fikir blk..aku kesian plak kt mak aku.......

0 コメント:

Related Posts with Thumbnails