Showing posts with label tekanan perasaan. Show all posts
Showing posts with label tekanan perasaan. Show all posts

Emo..

Assalamualaikum uols..
aku kembali meng-update blog ni..

takde ape sangat nak cerita.. cuma lately aku agak emo sikit... haa bukan PMS ye, mentang2 lah aku ni perempuan cantik,emo sikit je kata aku PMS.. tak PMS pun bole emo ok..
bukan apa,masalah banyak la semenjak dua menjak ni.. ade je yang timbul.. itulah inilah.. rasa cam nak nangis ok..hmm dah nangis pun..
tapi aku takde aa nak melalak cam mamat sebelah ni.. kekeke.. (rasa cam nak peluk Jungmin ketat-ketat tengok dia nangis cenggini.. lol)
yelah.. masalah sendiri banyak,telan sendiri jerla kan.. datang plak masalah orang lain aku nak kena tanggung sama..
yang ada tu plak, orang lain punya masalah, tempiasnye pun kena kat aku.. hadoiilaa.. aku ni barulah dapat nak 'hidup'.. dugaan betul..
aku tau ade orang lain yang lagi besar dugaanya, tapi nak buat macam mana kan.. aku yakin aku boleh hadapi dugaan ni, kalau tak masa kan Allah nak bagi aku dugaan macam ni.. betul tak..
tapi sampai laaa ni aku masih belum jumpa jalan penyelesaiannye.. fuuuuuuuu

Sesiapa yang rasa agak annoyed atau memang menyampah lah kiranya dengan tweet aku kat twitter tu unfollow jer la ok.. kat situ memang tempat aku lepas geram.. peduli la kan..
mood pun macam bipolar ye... kejap ok,kejap tak ok.. pastu hyper tak pasal.. ihhhh apa kena aku ni... but don't worry aku masih waras lagi.. takde nye nak bunuh diri ke apa macam kat Korea tu.. (ok walaupun aku minat ntahpape pasal Korea,tapi sikap yang ni jangan diikut ye anak-anak)..

By the way, aku ada blog baru.. nak membebel apa-apa saje tentang yang berkaitan Korea dan Jepun.. tapi blog tu baru lagi.. tak banyak post.. nanti akan diwar-warkan ye...

Annyeong!!

Aku nak Posmen dari Syurga!

Kalaulah Heaven's Postman benar-benar wujud kat dunia ni kan bagus...
Dapat plak yang camni..... Hari-hari aku post barang..
Barang dijamin sampai.. Jujur pun ye jugak..
Sedap mata ni memandang..
Takde timbul statement "kami tak nak amik risiko barang hilang" dari petugas pos..
blergghhh.. memang bikin sentap je..

Ade benda aku nak cerita sebenarnya..
Korang kan tau aku sekarang tokan jual CD lagu2 Korea dan Jepun (ORIGINAL OK)
Tadi nak pegilah pos barang, biasa mmg guna courier service je untuk hantar ke semenanjung dan pos laju utk ke Sabah & Sarawak. Tapi hari ni malas giler nak ke office Kangaroo courier tu, sebab agak jauh sikit, malas nak meredah jalanraya yg penuh dgn pemandu yg macam !@#$%^&*( kat Batu Pahat ni.
Pegi jer lah poslaju. Masuk2 je staff tu cakap..
"awak nak pos brg mmg sekali dgn tube panjang tu ke?"
"a'ah.. kenapa?"
"sekarang pos tak hantar barang sekali gus macam tu, kalau nak kena buat jadi 2 barang, 2 kali bayaran"
"eh, dulu boleh je buat sekali, sampai jugak"
"sebab ada kes, orang potong selotape tu amik salah satu barang pastu satu barang je sampai. Kalau nak buat jugak pos tak tanggung risiko"


I was like WTF!!!!! !@#$%^&*()
Orang yang ko maksudkan tu sapa??? Pekerja2 jugak kan? Tak tanggung risiko konon. Sapa lagi yang buat kalau kakitangan pos jugak?? DAMN!!
Tak pasal-pasal kena bukak balik asingkan tube, aku hantar barang dalam kotak tu je dulu. Hantar ke Sarawak ok, 2kg. Bukan murah kos hantar! Lagi mau buat 2 barang..

Nak hantar pakai courier ke Sarawak kos mahal, courier biasa yg aku guna tu tak hantar ke Sabah & Sarawak. Jadi, poslaju lah penyelesaianya. Tapi ini yang dia bagi dekat pelanggan. WTH man!!
Kalau pakai courier mesti takde kes macam ni timbul. Memang takde punyalah. Sebab selama ni aku pos barang memang takde kes barang yang aku hantar tu hilang ke apa ke..
But why this is happen to Pos Malaysia?? Hello, kata staff Pos Malaysia dah naik gaji?? Tapi service macam !@#$%^&*()
Nasib baik barang-barang aku dari Korea tu tak hilang walaupun pihak Kastam dah cek.
Really frustrating.

Aku nak posmen dari syurga jugak! hmphh!!
**huh? dtg naik basikal? ermmm.. bolehlah...
Related Posts with Thumbnails