Tadaima!! = Saya dah balik!!.. (cuba cakap mcm Nobita sambil bukak kasut secare ganas)


di suatu petang..mamat ni mengeluh pasal nak layan guest dari jepun.
aku pun kate lbih kurang camni

R = 'ok ape guest jepun, bkn ssh sgt nak layan. klaz ko amik jepun ke mandarin? kalau jepun tak susah sgt kot. basic dah ade'
S = 'aku tak terer sgt'
R = 'oklah. ganbare yo!'
S = 'ganbare yo tu ape?'
R = 'lebih kurang mcm gudluck la. berusaha! gitu'
S = 'ckp main sedap kau aje. GAMMBATTE KUDASAI!!' (dgn konfiden giler siap sume huruf besar)
R= 'tulah kau, tu ayat yg formally kite belajar dlm buku or mane2 klaz. and no such things as GAMMBATTE!! it is GANBATTE! aku dah blajar bhs jepun ni dah lame aku tau laa. org jepun biase ckp "ganbatte ne" "ganbare yo" etc mengikut level2 tertentu. (haaaa..kan dah poyo care aku explain)

terus dia diam...aku pun diam..hahahah

aku bkn nak ckp ape,aku takdelah pandai sgt bhs jepun. basic2 tu taulah. aku belajar sejak form 3 lagi. dah msk uitm pun klaz aku ditetapkan amik bhs jepun. fasihnye tidak jugak..yela bkn aku duduk kat jepun, lgpon aku nak ckp dgn sape?? tulisan jepun pun igt2 lupe dah....

0 コメント:

Related Posts with Thumbnails