Tahun ni...tp tu cerita lama...

Every year on 1st August is the world's friendship day..I remember on that day my housemate was very excited to send 'frenship day' smses to almost all her friends...hmm, giler semangat die..aku iyekan ajer laa..kdg2 aku jeles gak tgk dorang dgn kawan2 dorg..bukan nak kate aku xde kawan, ade..besfren pon ade, but im not the 'very the mesra type of fren' laa..heheh..aku pon x memilih sgt kwn ni ekceli..but i'm quite choosy, especially in terms of trust..ntahlaa..maybe lepas da mcm2 bende jd kat aku, so aku kene berjage2...sebut pasal kwn ni...i remember one of my fren, he was a guy that i trust n respect the most, tp tu cite lame...

aku suke sgt kwn dgn die dulu, sbb kitorg giler2, byk persamaan, dan die pon jenis x berkire, die terima aku seadanye sbg kawan n boleh dianggap adik walaupon x jauh sgt pon beza umur tu.....mcm2 bende kitorg tempuh same2, keje gile, merepek, merapu, mengumpat, makan, jalan2, kongsi...dgn die jugak aku rs secure..die salu tegur aku if aku ade buat bende x btol...kalo aku susah die tlg, die susah aku tlg, smpai org dah kenal sgt kitorg ni hinggalah ade gosip2 yg kureng best utk di dgr pasal kitorg...ahh persetankan saje..aku dia tetap kawan!!...Mac 2007, genap 2 tahun aku kenal die...tp aku dpt rase makin lame kitorg makin jauh..setiap kali aku cr kesilapan tu kat mane...mungkin silap aku, mungkin silap die...kdg2 manusia ni xtau ape kesalahan die smpai la ade org tegur...aku penah tanye die mcm2..but he remains quiet, hingga smpai satu tahap kitorg berbaik semula mcm xde ape yg blaku...tp aku msh diselubungi tanda tanye...xperlah aku bersabar...kejadian yg sama berulang2...smpai aku naek bosan!!...aku buat perangai macam2...mungkin da smpai mase die bosan dgn aku lak....dlm tempoh tu byk kali menangis dan menangis smpai tgglkan kesan dlm study dan mental aku sendiri.....lame2 bende camtu da jadi lali...aku pon da x larat nak nangis...mcm2 perangai aku buat....

ade satu mase aku tegur die pasal die buat bende yg x sepatutnye...bkanlah aku marah yg bole buat die rase malu..tp ntah, mungkin die xleh terime...and i realize he cannot accept ape yg selame ni aku tegur...die tetap dgn keras kepala....aku makin bosan...mcm2 kata makian dlm hati aku tujukan pd die..kalo aku maki btol2 dpn die, itu lg memburukkan keadaan...aku mengalah dan terus mengalah, and i blamed myself for all that i have said n done to him!!! dah kalao namenye lelaki, ego tu memang lebih besar dr badan die sendiri..dari kate2 makian dlm hati terus menjadi benci, hilang hormat dan kepercayaan pd org mcm die......so it is true the word 'hate' is for the person u love but no longer trust and respect!! skang da Ogos 2008 bermakne dah lebih 3 tahun sepatutnye aku mengenali dia..tp aku x dpt merasekannya yg ia bermakna lg bg aku...sebesar manapon kebencian aku pd die, tetap tgglkan kesan dlm hati aku sbb die pernah aku syg...keprihatinan die DULU x dpt aku rasekan dlm abg kandung aku sendiri...tp tu sume dah hilang..hilang ntah ke mane...dpt ke aku kembalikan semula???????

aku x berani nak ckp lebih2..sbb aku xnak jd mcm 'kau dah ludah kau jilat blk'...aku plg pantang dgn org mcm tu...
awal tahun ni, aku kemas2 bilik aku..so nampaklaa brg yg die dah bg aku sblm ni...aku nekad simpan sume brg tu dlm kotak hadiah yg die bg mase birthday aku dulu jugak...dan aku letak jauh2..tak lagi aku sentuh semuanya...bukan tu je..lagu2 yang die dok nyanyi tu aku dah rase JIJIK utk dgr semule...geli yg teramat!!

selebihnya.....
biar diri ini yang menyimpannya....

0 コメント:

Related Posts with Thumbnails